Veelgestelde vragen
Vind je geen antwoord op je vraag? Contacteer ons via het nummer
+32 (0) 494 23 20 18 of via ons contactformulier.
-
Blijf ik zelf op de hoogte van de verzendingen?
U kan alle orders in ons WMS systeem opvolgen en hiervan de details bekijken. Zo kan u zien wanneer het pakket verzonden werd en wat de track & trace code is van het pakket.
Wanneer worden mijn orders verzonden?
Bestellingen geplaats voor 19 uur worden nog dezelfde dag verzonden en komen normaliter de volgende werkdag aan bij de klant (BE/NL). Verzendingen naar andere landen kunnen uiteraard ook, maar zijn iets langer onderweg.
Naar welke landen kan ik verzenden?
Hoewel het gros van onze bestellingen verzonden wordt naar België en Nederland, verzenden we ook andere pakketten naar alle andere landen ter wereld. Afhankelijk van de waarde van de goederen en de vereiste levertijd, kiezen we in samenspraak met de klant een geschikte vervoerder.
Met welke vervoerders werken jullie?
We hebben overeenkomsten met diverse vervoerders. Zo werken we onder andere samen met BPost, PostNL, DHL, UPS en Deutsche Post. Afhankelijk van de marktevolutie wordt deze lijst regelmatig bijgewerkt.
Hoe werken jullie retourprocessen?
Er zijn 2 soorten retourstromen. Een retour kan via een retourportaal worden aangemaakt door de webshop of zelfs ook door de eindklant. Deze kan een retourlabel en retourbon downloaden en het pakket terugsturen.
Echter zijn er ook retouren doordat de vervoerder het pakket niet kon afleveren. Denk hierbij aan een foutief opgegeven adres.
In beide gevallen worden deze retouren bij aankomst in het WMS geregistreerd en ontvang je hier een email van. Wanneer het product herbruikbaar is, wordt dit opnieuw in de stock teruggelegd.
-
Kunnen jullie mijn webshop koppelen?
We hebben via ons WMS standaard koppelingen met de meest populaire platformen zoals Shopify, WooCommerce, Lightspeed en Bol. Echter kunnen we ook andere shops koppelen via de programmeerbare Api.
Kan ik klant worden bij E-shipr?
Zeker en vast! Iedere webshop, zowel groot als klein is welkom bij ons.
Kunnen we bij Eshipr terecht voor tijdelijke projecten of éénmalige acties?
Ja, we helpen regelmatig klanten met éénmalige acties, zoals cadeauboxen samenstellen en verzenden naar werknemers en klanten in diverse landen.
Bieden jullie ook customer service aan voor onze eindklanten?
Ja, we hebben formules waarbij we de klantenservice van uw eindklanten op ons nemen. We koppelen jouw e-mailadres (bv bestellingen@mijnwebshop.eu) aan onze supportdesk, vervolgens zorgen we er voor dat wij de logistieke vragen beantwoorden van uw klanten, binnen een bepaald tijdsframe.
-
Welke verpakkingen hebben jullie beschikbaar?
Wij hebben diverse verpakkingen in ons aanbod. Dit gaat van hele kleine verpakkingen zoals enveloppen en kleine doosjes tot dozen van meer dan 1 meter.
We kopen onze verpakkingen aan in functie van de goederen die bij ons geleverd worden. Hiermee zorgen we steeds voor de juiste verpakking voor elke klant.
Tevens is er de mogelijkheid om gepersonaliseerde verpakkingen te maken via onze zusterbedrijf Matchbox-DC. Bekijk hiervoor enkele van onze cases.
Kan ik gepersonaliseerde verpakkingen gebruiken?
Dit kan zeker!
Via ons zusterbedrijf Matchbox-DC bieden we op maat gemaakte en gepersonaliseerde verpakkingen aan. Deze verpakkingen kunnen eveneens in kleine oplages geproduceerd worden, zodat je geen al te grote investeringen hoeft te doen voor goederen met lagere rotatie.
Versturen jullie ook goederen in enveloppen?
Ja, voor kleine goederen kan het voordeliger zijn om deze in enveloppen te verzenden. Enveloppen zijn niet alleen duurzamer, maar kunnen ook voor een fikse korting op de verzendkosten betekenen.
Wanneer een enveloppe binnen het brievenbusformaat valt, kan je tevens goedkoper verzenden (met track & trace).
-
Bieden jullie ook customer service aan voor onze eindklanten?
Ja, we hebben formules waarbij we de klantenservice van uw eindklanten op ons nemen. We koppelen jouw e-mailadres (bv bestellingen@mijnwebshop.eu) aan onze supportdesk, vervolgens zorgen we er voor dat wij de logistieke vragen beantwoorden van uw klanten, binnen een bepaald tijdsframe.
-
Hoeveel producten mag ik stockeren?
Er staat geen limiet op de voorraad die je wenst te stockeren, al kan het iets voordeliger uitkomen om niet al te veel stock te leveren, maar om verstandig te doseren.
Kan ik mijn voorraad opvolgen?
Dit kan je online volgen in ons WMS systeem. Wanneer jouw goederen bij ons geleverd worden, zal je dit zien op de productfiche van het betreffende product en zullen ook jouw verkoopkanalen worden aangepast met de nieuwe voorraad.
Heb je meerdere verkoopskanalen zoals een webshop en een marktplaats, dan zal de voorraad ook op de overige verkoopskanalen worden aangepast na een verkoop jouw shop.
-
Mag ik gevaarlijke goederen bij jullie stockeren?
Neen, voorlopig staan we geen gevaarlijke goederen zoals ADR toe. Hiervoor is er een aparte wetgeving voor stockage, die we momenteel niet toepassen. In de toekomst kan dit eventueel toch mogelijk worden.
Moeten we op europalletten leveren?
Goederen kunnen op diverse manieren geleverd worden. Via de klassieke koerierdiensten komen deze meestal in dozen toe, wat prima is voor ons.
Lever je echter op palletten, dan vragen we wel om op europalletten te leveren. Ons magazijn is namelijk gebouwd voor deze standaard. Levert uw leverancier toch op een ander type palletten, dan zullen we dit manueel moeten overladen op de juiste palletten en kan hiervoor iets in rekening gebracht worden.
Hoe kan ik mijn goederen aanleveren?
U bezorgt ons uw goederen door deze bij ons te leveren. Dit kan zowel vanuit uw eigen winkel of magazijn, maar u kan uiteraard ook uw goederen rechtstreeks van de leverancier bij ons laten leveren of wij kunnen ze ook komen ophalen.
Laat e-fulfilment je ontzorgen
Richt al jouw focus op de verkoop van producten, wij doen de rest.